7 Ocak 2013 Pazartesi

Lana Del Rey # National Anthem



JFK Suikasti'ni hepiniz duymuşsunuzdur.
Klibinde bu trajik olayı adeta kısa film haline getirip bizlerin önüne sunuyor Lana.

Happy birthday to you
Happy birthday... To you
Happy birthday Mr President
Happy birthday to you...

Thanks Mr President,
For all the things you've done,
The battles you've won
The way you deal with US Steel
And our problems by the ton
We thank you, so much
Everybody, happy birthday!


Klip boyunca onu iki farklı kişi olarak görüyoruz. Başlangıçta meşhur Happy Birthday Mr. President şarkısını seslendiren Marilyn Monroe'yu canlandırarak o güne yeniden götürüyor bizi. Bildiğiniz gibi Marilyn, John F'nin kısa süreli metreslerinden biriydi ve başkanın doğum gününde şarkı söylemek üzere davet edilmişti. 35. ABD başkanı John F. Kennedy rolünde ise zenci bir rapçi olan ASAP var. 
Burada ırkçılığa gönderme yapılmış ki çok hoş bir ayrıntı olmuş.

Bu sahnenin ardından Lana, bu sefer de first lady olan Jackie O Kennedy'liğe soyunuyor. Kendini bütünleştirdiği kişiler seks sembolü olan bir metres ve tüm dünyada zarifliğiyle tanınan resmi bir first lady; bürünmek için bu kadar zıt iki kişiliği seçmesi onun ne kadar uçlarda yaşadığının bir göstergesi.


O ve John Kennedy'nin mutlu ailesine ait görüntüler izliyoruz. Jackie ve John tam da o yılların gösterişine yaraşır bir şekilde en güzel parti elbiselerini giyip eğlenceden eğlenceye koşuyorlar, etrafa para ve neşe saçıyorlar, tek vücut olup dans ediyorlar, çılgınlar gibi eğleniyorlar.
Lana'nın da dediği gibi; "So put on mascara, and your party dress."
Her şey çok güzel gidiyor. Çocuklarıyla birlikte kumsala ve pikniğe gitmeleri, kutlanan doğum günleri, baş başa çıktıkları romantik geziler... Aileye tam bir huzur hakim. En önemlisi de, birbirlerine hep büyük bir aşkla bakıyorlar. Jackie hep çok fedakar ve John onu aldatsa da huzur bulduğu tek yer kocasının kolları. Onu hep affediyor.

Ardından o büyük gün geliyor, suikastin gerçekleştiği gün... İnsanlar, üstü açık bir arabayla kalabalığın ortasından geçen başkanı ve first lady Jackie'yi coşkuyla selamlıyor. Siyahi, beyaz demeden herkes onları seviyor ve saygı duyuyor. John Kennedy, karısının kucağına elini koyuyor. Sevgi dolu... Bu esnada Jackie O Kennedy'nin kocası hakkındaki mektubunu seslendiriyor Lana Del Rey: 

"Hatırlıyorum da, onunla ilk tanıştığımda benim için uygun olan tek kişinin o olduğu çok açıktı. İkimiz de bunu biliyorduk. Ve seneler ilerledikçe her şey daha da zorlaştı, bir sürü engelle karşılaştık. Ona kalması için yalvardım, başlangıçta sahip olduğumu şeyi hatırlamaya çalıştım. Karizmatikti, çekiciydi, heyecan vericiydi ve herkes onu tanıyordu. Bir ortama girdiğinde her kadın yüzünü ona çevirirdi, herkes onla konuşmak için ayağa kalkardı. O tüm bunların karışımı olan ve kendini zaptedememiş bir adamdı. Her zaman onun iyi bir insan olmakla, hayatın onun kadar muhteşem bir adama sunabileceği tüm fırsatları kaçırmamak ikileminde kaldığını hissettim. Ve bu açıdan düşündüğümde onu anladım... Ve onu sevdim, onu sevdim, onu sevdim, onu sevdim... Ve onu hala seviyorum, onu seviyorum..."

Bir silah sesi duyuyoruz. Geçmişe, baba John Kennedy'nin çocuklarıyla ve karısıyla geçirdiği güzel günlere dair parça parça görüntüler izliyoruz ve bu görüntüler gitgide bulanıklaşıyor. Jackie arabada ayağa kalkıp arka tarafa doğru emekliyor.
Kim bilir, belki de kocasının kafasından kopan bir parçayı almak için...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımda

Gevezelik yapmak için doğmuş olan, eski filmleri izlemekten hoşlanan ve Lana Del Rey'e bayılan kedicik.