16 Ocak 2013 Çarşamba

Yalnız Değilsin # Anoreksiya Nervoza

Anoreksiya Nervoza, genellikle ufak kilo takıntılarıyla başlayıp zayıflıktan ölmeye kadar giden korkutucu bir serüvendir. Aynaya bakınca - ne kadar ince olursan ol - her yerinden fışkıran yağları görüp gözlerinin dolmasını engelleyememektir. Vücuduyla bir türlü barışamayan kişilerin başlarda öfke patlamaları yaşayıp patlayana kadar yemek yerken; sonra yediği en ufak şeylerin bile kalorisini hesaplayıp delicesine spor yapmalarına sebebiyet verendir. Anoreksiya nervoza, çoğu insan bilmese ve anlamasa yalnızlığın en umutsuz ve en çaresiz halidir. 

Ne olduğunu nereden mi biliyorum? Yo dostum hayır, internetten gördüğüm bilimsel açıklamalardan değil. Ansiklopedi ya da kitap benzeri şeylerden de değil. Bizzat yaşadığım ya da yaşayacak noktaya geldiğim için biliyorum. Aynaya bakıp kendimden tiksindiğim, yeni yıkandığı için dar gelen pantolonuma sığamayınca bir günde beş kilo aldığımı düşünüp ağlama krizleri geçirdiğim, sürekli etrafımdakilere "Sence zayıf mıyım?" diye sorup "Çok zayıfsın" cevabını alınca onların yalan söylediği, şişman olmam için uğraştıkları fikrine kendimi inandırdığım için biliyorum.

Tartıya çıkıp da normalin altına düşen her kilomda neredeyse psikopatça bir zevk duyduğum için biliyorum, fazladan yediğim her lokmanın benim için aynanın karşısında geçirilen ekstra bir yarım saat olmasından dolayı biliyorum, 34 beden ve 45 kilo olmama rağmen hala yediğim elmanın bile kalorisini hesapladığım için biliyorum.

Zor, çok zor. Kimse anlamıyor, kimse bilmiyor... Başlarda sadece zayıflama isteğiydi. Çünkü çok kiloluydum, kısa boyluydum ve kendimi iğrenç hissediyordum. Sürekli zayıflamaya çalıştığım ama en ufak bir üzüntümde, sinirimde yemeklere saldırdığım; patlayana, midem bulanana kadar yedikten sonra oturup gözyaşlarına boğulduğum iki seneden sonra iyice hırslandım ve tam 15 kilo verdim.

Çikolatayı kendime yasakladım, her gün kaslarım ağrıyana kadar sporlar yaptım, etrafımdaki herkese "Ben yemek yedim, tokum" deyip gün boyunca aç gezdim, diyet ürünlerle beslenip her yediğimin kalorisine baktım. Bana göre oldukça normal gelen ama şu an baktığımda tam bir takıntı olduğunu fark ettiğim bunca şeyin ardından zayıf denebilecek biri oldum.

Sonunda istediğim ideal kiloya kavuşmuştum. Artık bikinimi giyip istediğim gibi etrafta salınabiliyor ve kendimden tiksinmeden şort, elbise, etek giyebiliyordum. Etrafımdakiler fiziğime övgüler yağdırıyordu, aynaya artık vücudumdan nefret etmek için değil kendimi izlemek için bakıyordum.

Evet, başlarda her şey güzeldi ama sonra normal yeme düzenime kavuşunca içimdeki sinsi ses sürekli "Çok yeme, diyet yap, spor yap" diye fısıldamaya başladı. Onu susturmaya çalıştım ama gün içinde neredeyse hiçbir şey yemediğim halde kendimi yağlı hissediyordum. Yıkayınca daralan eski kot pantolonlarımdan biri bana olunca ağlamaktan çıldırmıştım. 50 kilo bana göre çok riskli bir kiloydu, iki kilo bile alsam şişman gibi oluyordum, iki kilo daha vermeye cesaretim yoktu.

Ama benim hesaplamadığım bir şey vardı. Ben diyet yapmamaya ama bir yandan da çok yememeye çalışırken; çok yedim zannedip her gün spor yaparken zaten kilo vermeye çalışan biriyle aynı şeyleri yapıyordum. Sonuç olarak etrafımda "Sen gene mi zayıfladın" diyen kimseye aldırmadan beş kilo daha verdim. Şimdi çok yiyorum, sürekli yiyorum ama kilo almıyorum. Ya da bana öyle geliyor. Son günlerde gene her aynaya baktığımda kendimi şişman hissetmeye başladığım için bu yazıyı yazma ihtiyacı hissettim. Belki benim gibi birileri vardır diye...

Böyle yazınca belki de küçük bir şeymiş gibi geliyor kulağa ama gerçekten çok korkunç. Yine her yediğimin kalorisini sayıyorum, yine abur cubur görünce bir yandan patlayana kadar yemek bir yandan da gidip kusmak istiyorum, yine herkese "Kilo mu aldım?" diye sormak istiyorum. Gerindiğimde bütün kemiklerim kıyafet üzerinden bile belli oluyor ama bana yetmiyor. Göbeğim varmış gibi, basenlerim çok genişmiş gibi, öyle olmadığını biliyorum ama bir yandan da elimi attığım her yerim çok yağlıymış gibi.

Anoreksiya Nervoza olmadım belki ama eğer kendimi tutamasaydım hala deli gibi spor yapıp zayıflıyor olurdum. En kötüsü de etrafımdaki kimseye söyleyememek, söylesem "Boşver, saçmalama" diyeceklerini bilmek.

Son olarak şu videoyla bitirmek istiyorum:


34 yorum:

  1. Beynin seni kandiriyor canim. Kendini sisman goruyorsun. Oysa ki mezuralar yalan soyleyemez, seni kandiramaz. Olculerini al, ve kilo alip almadigini bu sekilde anla. Aynalardan anlayamazsin. Belin 60 cm ise, 5 kilo almis gibi hissettiginde 65 olmaliyken hala 60 cm gosteriyorsa kilo almadigini kendine ispatlarsin. Bilmem anlatabildim mi? :)

    YanıtlaSil
  2. İşte, sorun da burada. Ben tartıya veya mezuralara bağlı yaşamak istemiyorum, sürekli her gün tartıya koşturup çok yediğim bir günde kilom biraz fazla gözüktü diye çıldırmak istemiyorum, biri bana 'sen normal kilodasın' deyince 'çok zayıfsın' demedikleri için üzülüyorum neredeyse. Çok garip bir şey ve ne olduğunu bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben Bilge. Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji yüksek lisans öğrencisiyim. Benimle çalışmak, deneyime katılmak istersen benimle iletişime geçmek ister misin ? Hatta bildiğin başka anoreksiadan muzdarip tanıdıkların da varsa bana yönlendirebilirsin. Mailim: bilgegoz@hotmail.com

      Sil
    2. Bilge hanim benim ksrdesim bulmia hastasi neregr gturduysek bi sonuc alamiyoruz bizd yadimci olabikirmisiniz tolga_-60@hotmail.com burdan uladirsaniz sevinifim

      Sil
    3. Bilge hanim benim ksrdesim bulmia hastasi neregr gturduysek bi sonuc alamiyoruz bizd yadimci olabikirmisiniz tolga_-60@hotmail.com burdan uladirsaniz sevinifim

      Sil
    4. harika

      Sil
  3. bence en yakın zamanda doktora git. Arkadaşımdan biliyorum çok tehlikeli hastalık. Vücudunun metobolizmanı her şeyini bozarsın böyle. Hem erken yaşlanmaya mazeret.

    YanıtlaSil
  4. Ayni şeyleri yasiyorum suan istedigim kiloya gelene kadar durmuyorum durmakta istemiyorum. Doktora gitmeyi teklif eden insanlarda beni korkutuyor hepsi kilo almami istiyor cunku. Ne yapacagimi bilmiyorum

    YanıtlaSil
  5. bende öyleyim seni anlıyorum ama bzm gibileri kmse anlamıyor ve bu çok zor bi durum grçktn baş edilemez herkez zayıfsın kilo verme dyet yapma dediği halde sürekli spor yapıp diyetler yapıyorum yapmassm mutsuz oluyorum ve ağlıyorum :(

    YanıtlaSil
  6. Ama asıl seni üzen şey bu hastalığı fark edip yinede kilo verme isteği, kilodan korkmanın devam etmesi. Olmuyor. Her ne kadar bundan kurtulmak istesem de bir yandan bu zayıflığı seviyorum. Bir elma yedikten sonra bile tartıdayım. 4-5 saat spor yaptığım zaman oldu. Sadece kahvaltıda bal ve kaymak yediğim için. Şimdi mi? diyetteyim

    YanıtlaSil
  7. geçen sene ailem beni psikoloğa götürdüğünde blumia başlangıcı olduğu tespit edlmişti tedavi oldu düzenli psikoloğa gittim geçti sandım ama yaklaşık 6-7 ay sonra yine başladı şu an her yedğimi kısıtlıyorum aç olmma rağmen aileme bile dışarıda yedim tokum diyorum ama tartıya çıkmıyorum çunku çok korkuyorum tartıda kilolu görmekten kendimi bu kilo takıntsı çok kötü bir şey geçmiş olsunumarım takıntıların ilerlemez

    YanıtlaSil
  8. Merhaba gonderi iki til once yazilmis hala sesimo duyan birileri olurmu bilemiyirum. Bu illet bisey berbat bi sey hayatini karartan basarilarini kendine guvenini mutlulugunu elinden alan bi sey bitmek bilmeyen bi cirpinis hayatinin her aninda kafamda beyninde baska bi insanla yasamak demek kahkaha atarken bi an icindeki sen konusunca seni yerlw bir eden bi sey. Cok iyi bilirim ve vitmiyo kilo aldm bulumia ya cevirdi asla olmak istemedigim bi kilodaym tekrar kontrolu elime aldm tekrar kabus dolu gunler yemedigin icin mutlu ama ac oldugun icinde bi okadar depresif gunler tedigin gunlerse daha igrenc sesler icindeki deli sesler. Nasil susturabilirsn ki bu sesleri zor cok zor. En acisida kimseninin bunun ne oldugunu bilmemesi

    YanıtlaSil
  9. ya bende yakalandım olmuyo gitmiyo susmuyo. yazdıkların her kelimesiyle beni anlatıyo. bir şeyler engel oluyo yemek yiyebilmeme. 2 yıldır böyleyim. artık ayna önünde ağlamaktan bıktım 49 kiloyum bi yandan 10 kg daha vermeye çalışıyorum bir yandan kilo alınca kahroluyorum. kim bize bunu yaptı kızlar? 20 yaşındayım hala kurtulamadım ve asla kurtulamicam

    YanıtlaSil
  10. kendi yaşadıklarımı okudum, ağladım...
    ne güzel anlatmışsın. demek yalnız değilmişim. kalemine, yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen bana ulaşın sabah gazetesi pazar ekinden sonat bahar ismim sonatbahar@gmail.com

      Sil
    2. Lütfen bana ulaşın sabah gazetesi pazar ekinden sonat bahar ismim sonatbahar@gmail.com

      Sil
    3. aynı şeyleri yaşıyorum . kalemine sağlık :(

      Sil
  11. Yazıyı yazalı epey olmuş. Umarım bu illetle savaşabilmişsindir. Ne demek istediğini çok iyi anlıyorum. Ben anoreksiya illetine yakalandığımda ideal kilomdaydım. Zaten hayatım boyunca kilolu biri olmamıştım ama bir dönem ufak fazlalıklarım vardı. Onları verecektim sadece. Sonra biteekti. Ama bitmedi. Bitemedi. Beni bitirdi , tüketti. Kaç kriz geçirdiğimi bilmiyorum. Annemin kucağında kaç kere ağladığımı bilmiyorum. Sadece bu hastalığın beni tükettiğini biliyordum ama içimdeki o lanet ses susmuyordu. Başta annem üstüme çok gelmişti. Eğer böyle devam edersen seni doktora götürürüm diyordu. Ben de inat ediyordum daha da kötü oluyordum. Sonra bir gün içimi döktüm anneme. Beni sömüren illeti haykırdım. Çünkü artık bıkmıştım. Çünkü artık gücüm yoktu. Çünkü her gün ölmek için dua eder olmuştum. İyileşmek için değil. Sonra annemin tutumu değişti. Benim kurtarıcı meleğim annemdi. Yani bir zamandan sonra insan bu illetle tek başına savaşamıyor. Anoreksiyaya illet diyorum ben. Çünkü o hastalık değil. O beynine yerleşmiş bir parazit. Sonra zamanla ideal kiloma kavuştum. Ama dediğim gibi ben anoreksiya olduğumda zaten ideal kilomdaymışım. Uzun uzun yazdım bende. İçimde tutamadım. Hala dün gibi hatırlarım yaşadıklarımı. Kendime aylarca boşu boşuna yaşattığım bu cehennem azabını. Belki benim yorumum bu illetle savaşan birine yardımcı olur belli mi olur. Ama bu illet hala içimde , beynimde. Gitmiyor. Gitmeyecekte biliyorum. Ama bildiğim diğer şeyse onu gömdüğüm o karanlık yerden bir daha asla çıkmasına izin vermeyeceğim. Çünkü elalem ne derse desin ne yaşadığımı bir ben , bir Rabb'im biliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hastalığa bende yakalandım.1 yıl içinde tam 17 kilo verdim.56 kiloyu ve 39 a düştüm.Üstelik 14 yaşındayım ve hala bu hastalık devam ediyor.Doktor ve psikiyatri sonucu kilo almam gerektiğini öğrenince delirdim.Su anda bu yazıyı yazarken bile yağları düşündükçe kendimi sıkıyorum.Bazen beynim bana çok kilo aldın anoreksiya olmalısın diyor.Ve bende salak gibi bakıyorum.Yağlardan nefret ediyorum.Sürekli olarak beynimin içinde bir yılan var ve bana sesleniyor.Şimdi istemeye istemeye 41,5 oldum.Bundan mutlu muyum?elbette Hayır.Ayrıca aynanın karşısına gectigim zaman kemiklerimi gördüğümde istemsiz bir şekilde gülüyorum.Daha çok çıkmasına izin ver bunu basar 36 kilo ol.diyen bir ses yankılanıyordu.Her akşam kür ve diyet yapıyorum ama annem izin vermiyor.
      Benim gibi hastalığı olanlara diyom ki mücadeleyi birakmayalim.bir de bir sorum olacak.Bu hastalık yenildigi zaman vücuttan tamamen gidiyor mu yoksa bir köşede pusu kurmayı mi bekliyor

      Sil
    2. Canım aradan bir yıl geçmiş neredeyse ama umarım iyileşebilmiş ve sağlıklısındır şu anda. Sen izin vermediğin müddetçe bu hastalık seni ele geçiremez emin ol. Zaten her şey beyinde başlayıp beyinde bitiyor bence. Sen bu düşünceyi kafandan attığında zaten iyileşmiş olacaksın ve bu durum tabiki görüntüne de yansıyacak. Emin ol çok daha sağlıklı ve güzel gözükeceksin. Belki yanıtımı sen görmeyeceksin ama bunları okuyan biri varsa lütfen mesaj yerine ulaşsın. Vücudunuza eziyet etmeyin. Kendinizi aç bırakarak bir yere varamazsınız. Sadece sağlıklı beslenin, abur cuburdan uzak durun yeterli. Siz sağlıklı ve yeterli beslendiğiniz takdirde zaten vücudunuz kendine düşen görevi yerine getirecektir. Mutlu günler dilerim.

      Sil
  12. Canım yanıyor, canım çok yanıyor. Ben de istediğim kadsr yeyip kilomu hiç sorun etmek istemiyorum. Mutlu olmak istiyorum. Bu hastalıklı takintidan kurtulmak istiyorum. Ama olmuyor, yediğim her lokma vücuduma yağ olarak direk giriyormus gibi hissediyorum. Her şeyin farkındayım ama yine de devam ediyorum. En kötüsü de bu değil mi zaten? Farkında olmana rağmen bilerek yapmak. Belki 42 olursam bu takıntıdan kurtulacağım. Ama kilo verdikçe daha fazla vermek istiyorum. Zaten insanlar böyle değil mi. Bir arzuya kapılir. Onu elde ettikten sonra daha fazlasını ister. Evet kesinlikle bu. Beni anlayan birine ihtiyacım var. Onunla konuşmaya. Eğer sen de benimle aynı sorunları paylaşıyorsan lütfen bana mesaj at. Hesabım; umudumolsan.tumblr.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen bana ulaşın sabah gazetesi pazar ekinden sonat bahar ismim sonatbahar@gmail.com

      Sil
    2. Lütfen bana ulaşın sabah gazetesi pazar ekinden sonat bahar ismim sonatbahar@gmail.com

      Sil
    3. Merhaba. Ben bu blogu yazan kişiyim. Kilo takıntımdan seneler sonra kurtuldum ve kilomu 52'de sabitlemiş bir şekilde hayatıma devam ediyorum. Çikolata kaçamakları yapmayı, yediğimi kusmak zorunda olmamayı, sağlıklı olmayı özlemişim. Hala içimden bir ses "diyet yap, kilo ver, şişmansın!" diye haykırıyor ama onu görmezden gelmeyi uzun zaman önce bıraktım. Mutluyum, huzurluyum. Lütfen hastalanmadan evvel kilo vermekten vazgeç, eğer beni duyuyorsan. Başka bir arkadaşım daha bu illete yakalandı, geçen yaz tatilinde 58 kilodan 40 kiloya düştü. Ne yaptığını mezuniyet zamanı geldiğinde anladı, mezuniyet için fotoğraf çekildiğinde fark etti ve hüngür hüngür ağladı. O zamandan sonra yemek yedi ve eskisi kadar olmasa da şimdi gene normal kilosunda. Ve çok mutlu. Eminim çok güzelsindir, yapma bu kötülüğü kendine. Ve seni anlayan insanlar olduğunu hiçbir zaman unutma, sevgiler. ^^

      Sil
    4. Bende aynıyım 15 yaşındayım anoreksiya hastalığım olduğu kesinleşti 64 kilodan 52 kiloya düştüm bir yılda herkes 3-5 kilo al dedikçe hepsinden tiksiniyorum nefret ediyorum beni anlamıyorlar yemek yemek istemiyorum 1 gün boyunca 1-2 elma yiyorum iki sefer düştüm bayıldım en son düştüğümde kafamı çok kötü çarptım ama yine yemiyorum aynanın karşına geçip bu kız napıyor diyenlere aldırmadan kendime bakıyorum kemiklerim elbisenin içinden de gayet belli oluyor vücudumda görünmeyen kemik kalmadı tartılmaya korkuyorum acaba kilo aldım mı diye korkuyorum insanların beni anlamamasından yoruldum yemek yemeyince bana kızmalarından yoruldum hiçbir şey yiyemiyorum herşeyin farkındasın ama hala böyle davranıyorsun keşke benim yanımda olabilecek birileri olsa konuşmaya benle aynı hastalığı yaşamış birileriyle konuşmaya ihtiyacım var.

      Sil
    5. Canım benim, seni anlıyorum. Ve bunu öyle sırf seni teselli etmek için ettiğim boş bir laf gibi düşünme. Çünkü gerçekten anlıyorum, yaşadım... Bunun tedavisi yok sanırım. Ben yememenin ve yediğim zaman da kusmanın çok fazla zararını gördüm. Biraz bunlardan bahsedeyim. Öncelikle birkaç hafta uyguladığım yöntemin zararını görmedim ama sonrasında dişlerim çürümeye, saçlarım dökülmeye, tırnaklarım kırılmaya başladı. Umursamıyodum gerçi, zayıf olmak için değer diye düşünüyodum. Göz altlarım çöktü, bir yere çarptığımda orası direk morarır hale gelmişti. En ufak darbede yaralanıyordum. Sonrasında ilk kez ne zaman hatırlamıyorum, kustuğumda kan geldi. Ve çok korktum. İnternette araştırdığımda bunun gibi uygulamaların sonunun ölüm olduğunu gördüm. Hiçbir şey yememek ile yediğini çıkarmak arasında bir fark yok bence, ikisinde de vücut besin alamadığı için güçsüz düşüyor ve sonu ölüm ya da tüm hayatın boyunca uğraşman gereken rahatsızlıklar olacak. Zaten o olaydan sonra bıraktım. Dizginleyen tek şey korku oldu.

      Sil
  13. resmen kendini gördüm.seni anlıyorum canım :( bu berbat bir his.ben de iki ayda yedi kilo verdim bu şekilde.şu anda 49 kiloyum.ve sürekli spor yapıyorum.günlük aldığım kalori ise maksimum 500.ve her yediğim şeyden sonra tartıya koşmak,aldığım her gram icin biraz daha hırslanmak,sürekli depresif ruh hali...umarım bunun tedavisi cıkar...

    YanıtlaSil
  14. Anoreksiya.... henuz 13 yasindayim . Bir kac gun once yediklerimi kusmaya basladim . Nedensiz bir enerjiyle durdugum yerde bile spor yapmaya calisiyorum . Kilolu bir arkadasim vardi herkez dalga gecerdi simdi bana sen ondan kilolusun diyorlar . Kurtulamiyorum beni avutan yok bana kilomu verdin dediklerinde inanilmaz mutlu oluyorum ama fark etmediklerinde tum gun ac kaliyorum

    YanıtlaSil
  15. 57 kilodan 50 kiloya düştüm 3 yıldır adet olmuyorum sürekli diyet yapıyordum herkes kilo almalisin deyince bu seferde sürekli yemek dusunup sürekli yemek yer oldum yerken kendimi durduramiyorum günlük kalori miktarını fazlasıyla asiyorum kilo almak istemiyorum ama sürekli isteksizce yiyorum artık relax olmak eski düzenime geri dönmek istiyorum.. sizdede adet kesilmesi oldumu bunu öğrenmek istiyorum

    YanıtlaSil
  16. Kısa bir zaman önce ben de kendimi çok kilolu görmeye başladım. 165 boyunda 54-55 kiloydum. Daha sonra kendimden nefret etmeye başladım. Yemek yememeye başladım. Çok sık spor yaptım. Ben de her yediğimin kalorisini hesaplıyordum ve hep tartıya çıkıyordum. Her hafta kilo veriyordum. En sonunda 43 kiloya düştüm. Bu bana mutluluk veriyordu. Pantolonlarımın hiçbiri olmuyordu, hepsi bol geliyordu ama ben yine de zayıflamak istiyordum. Daha sonra internette araştırma yaptım ve böyle bir hastalık olduğunu öğrendim. Bir an önce bu durumdan kurtulmalıyım biraz kilo almalıyım dedim. Sağlıklı beslendim ve normal kiloya ulaştım. Daha sonra hiç tartıya çıkmadım. Aradan 1-2 ay geçti tartıya çıktım. Bir de ne göreyim 51 kilo olmuşum. O gün çok ağladım ve tekrar kilo vermeye karar verdim. Oysa ki normal kilomdaydım. Ama sanki çok kiloluymuşum gibi hissediyordum. 1 haftada 3 kilo verdim 48 kiloyum ama hala zayıflamak istiyorum.

    YanıtlaSil
  17. 19 yaşındayım 1.70 boyum ve bu durum başladıgında 61 kiloydum.ben kendimle gayet barışık düzenli spor yapan hatta o iri kaslı fitnesscı bayanları begenen,geceleri 1 ekmek yiyen,mutlu,kafasına hiç bir şeyi sorun etmeyen,gönlünce her şeyi istedigi kadar yiyen bir insandım ta ki bir arkadaşım çok kilo almışsın diyene kadar 3 senedir, önce hafif başlayan takıntı sonrasında blumia, sürekli her yemegin arkasına tuvalete koşup kusuyordum(halada bitmiş değil çok fazla yemedigim için gerek duymuyorum sadece) şuan günlerimi sadece sıvı tüketerek geçirecek duruma geldim kemiklerim sayılıyor 61 kilodan 49u gördüm. geçenlerde tartıda 52 kilo çıktım ağlama krizlerine girdim. yazdıklarınızın birebir aynısını yaşıyorum. iğrenç görünüyorsun deseler bile hoşuma gidiyor nasıl bir ruh hali bu nasıl bir mantık bende anlayamıyorum. tek başıma üstesinden gelemiyorum. yurtdışındayım diye destekte alamıyorum şuan. dişlerim bembeyazdı ,sarardı çürüdü. parmaklarımı bogazıma sokmaktan yara oldu. göz altlarım mor. tam bir hasta gibi görünüyorum. 1.70 boyum. aynada çoğu zaman şişman hissederken bir yanımda çok zayıfsın güzelsin sakın yemek yeme yoksa hemen geri alırsın diyor. kafamdaki o ses susmuyor. susturmak istiyormuyum istemiyormuyum bilmiyorum. her şeyin farkındayım sonu kötü ama durduramıyorum.çünkü bu durum tuhaf bir şekilde hem acı verirken aynı zamanda zevk de veriyor. ve bir aile dostumuzun kızıda benimle aynı durumda. bizi anlayan birileriyle konuşmak çok iyi geliyor. çünkü diğer insanlar yani yaşamayan bilemez anlayamaz.bundan kurtulan tedavi gören arkadaşlarımız varsa yazsın belki bizede yardımı dokunur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu illetten kurtuluş yok bunu yaşayan bilir 😔😔

      Sil
  18. Sorunu olan arkadaşlar ben atlattım elimden geldikçe yardımcı olmak isterim çok uzun zaman oluyor atlatalı 4 5 sene kadar.
    İrem

    YanıtlaSil
  19. ben 4 senedir baş etmeye çalısıyorum. en basta sadece kilo vermekti sonra yediğim her seyi çıkarmaya basladım giderek cıkmaza girdim her cesit doktora gittim cok fazla denedim sonra bu durumla yasamaya calıstım ama giderek kontrolden cıkıyor mevzu guzel olmak degil mevzu o tartıdaki rakamın aalması. ben 30 kilo olsam 25 olmak için cabalarım ve bunun sonu yok. ölmekten korkmuyorum kilo almaktan korktugum kadar . her sabah tartılıyorum aklımda hep yemek firi ama asla yiyemiyorum. artık sadece belli seylerle beslenebiliyorum. ailem ve cevrem bunun benım elımde oldugunu sanıyor ama aslında ben bu durumun elindeyim. artık normal olmak istiyorum kendi doğum günü pastamdan yiyebilmek istiyorum saymak istemiyorum sureklı ne yediğimi cok yoruldum ama kurtulamıyorum

    YanıtlaSil

Hakkımda

Gevezelik yapmak için doğmuş olan, eski filmleri izlemekten hoşlanan ve Lana Del Rey'e bayılan kedicik.