16 Ocak 2013 Çarşamba

İlham Kaynağı # Lana Del Rey

Hüzünlü gözler, derin bakışlar ve umutsuz bir ses.
Kimden bahsettiğimi anladınız değil mi? Lana Del Rey.


1960'lardan fırlayıp da gelmiş gibi gözüken bu kadını, her şeyiyle seviyorum. Estetikleri olsun, sesinin üzerinde oynanması olsun, donuk yüz ifadesi ve soğuk tavırları olsun... Başkalarında eğreti ve çirkin durabilecek her şeyi muhteşem bir şekilde taşıyor ve kendine uyarlıyor. 
Hayranlık duyulası bir özelliği de, hep aynı sözleri kullanarak aynı türde şarkılar yapan yüzlerce, belki binlerce şarkıcının arasından bambaşka bir tarzla sıyrılarak özgün olmayı başarabilmesi.

O umutsuz, tamamen. Şarkılarını söylerken o melankolikliği ve hapsolmuşluğu seziyorsunuz. 
Bana kalırsa Lana'yı sevmekle sevmemek arası bir şey olamaz. Yani "eh arada bir iki şarkısını dinlerim" diyemezsiniz. Bir dinlemeye başlayınca ya nefret edip kapatırsınız, ya da tapıp bütün şarkılarını açarsınız. Genel olarak benim gibi zamanda yolculuk yapmayı sevenler ve eski dönemlerin o gizemli havasından hoşlananların favorisi olacaktır.

Onun sesini dinlerken ben de uçuyor gidiyorum, ta 1960'lara. Marilyn Monroe'yu JFK'nın doğum gününde şarkı söylerken en ön sıradan izliyorum sanki, Jim Morrison ile oturup karşılıklı kadeh tokuşturuyorum, son nefesini verirken Judy Garland'ın elini tutuyorum. Hiç gitmediğim yerlere gidip, çoktan bu dünyaya veda etmiş insanlarla konuşuyorum.


Ölümüne depresif, gerçek olamayacak kadar hüzünlü, şairane ve uçlarda yaşayan bu kadının makyajını sildiğimizde karşımıza herkes gibi sıradan biri olan Elizabeth "Lizzy" Grant çıkıyor. Aslında herkes gibi sıradan olduğu gene söylenemez... Lizzy Grant çok zengin bir ailenin kızıymış, domain yatırımcısı olan babası  Rob Grant ise başından beri kızının müziğe olan ilgisini desteklemiş.

Kill Kill isimli ilk EP'sinde pek de başarılı olamamış Lizzy Grant. Şarkıcılık denemesi yapan yüzlerce sıradan insan gibi ortadan kaybolmuş. Ama onu ilham kaynağı yapan şey, yılmadan müzik dünyasında istediği yeri alabilmek için hırsla çalışıp bunun için tamamen başka biri olmayı bile göze alması.

Bir sürü estetik ameliyat geçirmiş, tarzını yenilemiş ve öyle çıkmış insanların karşısına. İşte bundan sonra bu melodik isimli, derin sesli kadını herkes tanıyıp sevmeye başlamış. 

Elizabeth Grant, biraz ürkütücü biraz da hayranlık uyandırıcı bir şekilde Lana Del Rey'e dönüşmüş.


Pek çoğumuz onu Born to Die şarkısıyla tanıdık. Belki Youtube'da gördük, belki de müzik kanallarını zaplayıp dinleyecek bir şeyler ararken bizi ekrana kitleyen şarkı ve klip oldu bu. 

Bazen onun hakkında kötü şeyler söyleyenler oldu. "Estetik mucizesi" dediler, "Canlı söyleyemiyor" dediler, tarzına ve sözlerine laf ettiler. Fakat büyük bir çoğunluk bu hatunun "Bitse de gitsek" dermişçesine isteksiz şarkı söyleyişine ve şarkıyı söylerken etrafa yaydığı mutsuzlukla dinleyeni boğmasına bayıldı.

Belki çocuksu ve hareketli tınılara sahip binlerce şarkının arasından olgun ve nostaljik havasıyla sıyrıldığı içindir; kesinlikle müzikte yeni bir sayfa açtı Lana Del Rey.

Farklılık yaratmak isteyenler için, o bir ilham kaynağı :)

4 yorum:

  1. çok çok haklısın

    YanıtlaSil
  2. merhaba arkadslar bende bir zmnlar asiri zayifliyanlardanim benim durumum ise amacim diyet yapmak degildi azar azar yemeye baslamistim kendimi onemsemiyordum hic bes yil kendime hic bakmadim hep minicik minicik yiyordum 47 kilo biriydim saglikliydim fizigimde iyidi ama kendime bakmayarak sonra bi baktim aynada kendime bi deri bi kemik kalmistim okadar cok zayiflamistimki fizik diye bisey kalmamisti yok olmustu fizigim ne bacak ne baska sey kemiktim cok pisman olmustum kendimi bu hale getirince ben kendime bakmayarak en buyuk kotulugu yapmisim cok ama cok pismanim sonra zorla kilo almaya basladim 47den cok asagilara dusmustum kilo aldim sonra 65lere geldim dedimki ben cok kilo almam lazim allaha sukur basardm ve aldim cunku ben iyice bitmistim bir tabak bile kaldiramiodum agar geliodu karnim aciodu kanamam bile oldu hormonlarim herseyim bozulmustu sagligim kilo aldim coksukur biraz guclendim kendime geldim hayata sifirdan basladim dunyada enbuyuk hatamdir insan akli insani her hale sokabilir simdi diyorum cok pismanim nasil kendimi mafettim bu hale soktum kendimi cunku simdi de hastaliklarim varsaglik problemlerim asla 47 kilodaki o saglikli kendimi bozmadan halimdeki gibi asla deglm suan 60 kilo yum ama 47kilomdaki gibi degilim asla yani kiloda aldim ama hicbisey eskisi gibi olmuyorreflum oldu artik acliga da dayanamiyorum bozulmus metabolizmam hep o asiri zayiflamaktan oldu cok psmanim keske hep diyorum keske kendime baksaydim da bu hallere kalmasaydim diyorum simdi bi iste calisamiyorum kilom olmasina ragmen nefessizlik sorunu cikti hersey.birde kilo aldim60 kiloyum ama diger heryerim 60 kilo gibi falan duruyor ama bacaklarim duzelmedi neden anlamadim benimkisi zayifladigimda cok erimis kiloda aldim duzelmiyor sanki 30kilo gibi duruyor bacaklarim napcam bilmiyorum eve kapandim bi yere cikip gezesim gelmiyor hep uzuluyorum bacaklarimi cok ozledim cirpi gibiler ama diger yerlerim balik etli napabilirim bilmiyorum kalinlasmiyorlar :((

    YanıtlaSil
  3. bacaklarim ayaklarim eksik kaldi duzelmelerini okadar cok isterdimki kiloda alsam cok az kalinlasirlar bu ser diger yerlerim yetmis kilo durucak ama bacaklar yine zayif arada okdr fark varki bu beni cok uzuyor keske hic bu hallere dusmeseydim diger kizlara herkese ozeniyorum onlar gibi olmak istiyorum herkesten utaniyorum biyere ciktigimda bacaklarim in eksikligi boslugu belli oluyor biri gormesin diyorum biyere gidesim gelmiyor sonra fenlasiyorum hastaliklarim oldugu icin ozmanda diyorum ben artik onlar gibi olamam ki diyorum ben normal deglmki diyorum ben kendimi bozdum zmaninda diyorum utanma bosver diyorum sen hastasin kendime ole diyorum yani artik eskisi gibi hicbisey olmuyor herkes gibi normal deglim cok uzucu bisey hayatim kisitli bu karanliktan bir turlu cikamiyorum enazdan sagligim bozuldu ama bacaklarimi biraz kalin gorseydim mutlu olurdum sirf kendim icin istiyorum bi tayt giydigimde icini doldursun istiyorum ama doldurmuyor ipineccikler cok uzuluyorum kemik gibi bacaklarim bacaklarim asiri eksik.

    YanıtlaSil
  4. disari ciktigimda bu cok yansiyor yere bastigimda kemik ve eksikligini okdr hissesiyorumki b8sey giysem cok bosluk duruyor ici bosluk cok kimse beni anlayamaz kiyafetlerim var giyinemiyorum alt bolgeme bacak kismindan dolayi pantolanlarimi herseyi hasret kaldim ozgurce giyinmelerimikenarda duruyor pantolanlarim giysem ust kisma oluyor ama tek bacak kismi cok eksik olunca giyinesim gelmiyor cnku ust basenler oralsr cok kalin alt bacak asiri ince uyumsuz herkesin derdi ayri iste ama hersey bu zayiflik yuzunden oldu

    YanıtlaSil

Hakkımda

Gevezelik yapmak için doğmuş olan, eski filmleri izlemekten hoşlanan ve Lana Del Rey'e bayılan kedicik.